Rhône-Alps, Catalunya i la cimera de les regions sobre les xarxes traseuropees de transport
Aquesta setmana que s’acaba ha estat la setmana de Rhône-Alps a Catalunya. Una nombrosa delegació d’aquesta regió francesa, encapçalada pel seu President i formada per representants d’institucions polítiques, socials, empresarials i culturals ha estat entre nosaltres convocant actes de tota mena que s’han desenvolupat sobretot a Barcelona. Divendres varen venir al Parlament on varen esser rebuts pel President i la Mesa i per representants dels diversos grups parlamentaris. Jo hi vaig anar pel PSC. El dia abans, dijous, havia tingut ocasió d’assistir a un “Seminari de treball sobre les xarxes transeuropees de transports“, a l’ Institut cartogràfic de Catalunya que va tenir gran interès.
L’acte va culminar-se amb la signatura d’una declaració institucional sobre el tema, per part dels governs de Rhône-Alps , Generalitat de Catalunya, Generalitat Valenciana, Regione Piemonte, Languedoc Roussillon i Franche-Comté. L’acte va tenir lloc el mateix dia que els Ministres de transport de la Unió europea van acordar una llista amb els nou corredors ferroviaris prioritaris per al trànsit de mercaderies, entre els quals hi havia el que transcorrerà per l’àrea mediterrània. Amb el corredor Mediterrani, Catalunya quedarà connectada, pel sud, amb València, Múrcia i Almeria i, pel nord, amb la xarxa ferroviària europea. Es tracta de dues excel.lents notícies, per la força que dona l’ampli acord polític i també per la implicació a l’hora de prioritzar inversions en infraestructures, per part de les institucions de la Unió que suposa l’inclusió en el llistat dels corredors ferroviaris prioritaris.