A Tribuna Girona parlant de “La Girona del demà, un projecte de tots”

Ahir, acompanyada de Jordi Hereu, l’Alcalde de Barcelona, vaig tancar el cicle de presentacions que els diferents candidats i candidates a l’Alcaldia de Girona hem fet al Fòrum Tribuna Girona.Vaig tenir la sort de comptar amb l’assistència de més de 200 persones que varen omplir l’Auditori de “La Caixa”. La veritat és que vaig gaudir molt de l’oportunitat que em va brindar Tribuna. Aquesta campanya és per a mi ja a hores d’ara una experiència vital inoblidable per molts motius. La nit de Tribuna passa a engruixir la llista de moments màgics que em deixarà. Jordi Hereu, (com havien fet el dimarts passat Josep Cuní, Xavier Canosa, Adriana Casademont i Dolors Vidal) va fer -me una presentació molt “carinyosa”, que li vaig agrair enormement.  El Punt va narrar així la conferència :

Pia Bosch promet projectar la “marca Girona” al món

L’alcaldable del PSC aposta per fer un consorci que uneixi en una sola direcció sectors com el turisme, la cultura i el comerç

Assenyala la necessitat de fer de la ciutat una “green capital”

15/04/11 02:00 GironaDani Vilà
tribuna girona (M. Lladó El Punt) blog
email protegit
Pia Bosch i Jordi Hereu, en la seva entrada a la sala d’actes de la seu de la Caixa Foto: M. LLADÓ.

La candidata del PSC a l’alcaldia de Girona, Pia Bosch, va detallar algunes de les línies estratègiques que vol seguir si governa la ciutat i va expressar la necessitat de projectar “la marca Girona” al món, convençuda del potencial que té la capital per atraure més visitants. Lligada a aquesta proposta, considera vital unir esforços i unir en una sola direcció i amb “una estratègia integral” els sectors del turisme, cultura i comerç. Una aposta que recolliria el Pacte per Girona, que ha de perfilar la ciutat de l’any 2025 i que serviria també per sumar esforços entre administracions per convertir Girona “en una ròtula important de la xarxa de ciutats catalanes i en el marc de l’Euroregió”. En la seva conferència a Tribuna Girona, Bosch va desvelar la voluntat de convertir la Casa Pastors en el gran centre d’acollida de visitants i que es converteixi en un dels vèrtexs “del triangle màgic” que conformaria amb Sant Feliu i la Catedral.

Ciutat sostenible

Un altre eix important és la convicció que Girona sigui una “green capital”, amb l’enfortiment del paper del tren, el transport públic, i amb la promoció d’“una bateria de mesures a favor del cotxe elèctric i híbrid”, així com del paper central de la Devesa, les Pedreres o l’anella verda. L’alcaldable socialista també aposta per “una nova governança” en què la transparència i la participació seran elements bàsics. La introducció de les noves tecnologies, un nou polígon empresarial i la voluntat de retenir i atraure talent van ser altres de les idees que durant la campanya desgranarà Bosch, sense oblidar el cavall de batalla de l’atur i la sortida de la crisi.

Hereu veu les ciutats “nodes” de l’Euroregió

L’alcalde i alcaldable del PSC per Barcelona, Jordi Hereu, va destacar, en la seva presentació, la importància que han de jugar Girona i Barcelona “com a nodes de l’Euroregió”. A més, va considerar que la connexió en mitja hora amb TAV, “servirà per construir moltes coses junts”. De Bosch va destacar-ne la virtut i l’objectiu que “les ciutats sempre recomencen”, i com a “gran esperança per a la ciutat de Girona”
En el Diari de Girona n‘han parlat així:

Pia Bosch aposta per retenir el talent i la creativitat amb un nou polígon empresarial

La candidata del PSC vol crear un ens de màrqueting que projecti la marca Girona i atregui turistes de l’àrea de Barcelona i de França

           

TAPI CARRERAS L’auditori es va omplir fins a la bandera per seguir Tribuna de Girona.

La candidata de PSC a Girona, Pia Bosch, va exposar ahir algunes de les seves apostes per a la ciutat del futur, «una ciutat més atractiva per al talent, la creativitat i el coneixement que hi ha al món i que no és aquí» amb la creació d’un nou polígon empresarial.

Bosch va iniciar la seva conferència a Tribuna de Girona -que organitza Diari de Girona, juntament amb La Caixa i Ràdio Girona -recordant la seva «passió» per Girona i fent un «reconeixement a tots i totes els gironins i les gironines que han treballat en públic o en l’anonimat per la ciutat amb passió i amb generositat» els va qualificar «d’èxercit pacífic que fa que aquesta ciutat sigui el que és». També va repassar la tasca feta des que va ser escollida candidata socialista el 23 de desembre. Va parlar per exemple del cicle de diàlegs, de tres conferències o de diferents reunions amb veïns i entitats.

A continuació va exposar alguns apunts del seu programa, basat en quatre eixos i que han de servir per «il·lusionar-nos tots plegats per rellançar Girona» i mirar el futur amb «confiança renovada» amb un projecte que representa «el canvi tranquil». El primer és la dinamització de l’economia i la lluita contra l’atur amb la creació d’una agència de promoció econòmica, un pla estratègic de turisme que ha de servir per atraure turistes de l’àrea metropolitana de Barcelona i de França, així com un replantejament de Fira de Girona per connectar-la més a la de Barcelona i que estigui focalitzada en congressos amb alt valor afegit territorial. Bosch també va revelar la intenció de sumar els sectors del turisme, la cultura i el comerç en una sola estratègia.

El TAV i la seva influència

En segon lloc vol que «ningú quedi en enrere» en cultura, educació, serveis socials, serveis personals al servei de la seguretat i la cohesió social. En tercer terme el bon govern amb una nova governança, amb transparència, participació i govern relacional. Finalment, el quart eix pretén convertir Girona en una «green capital» amb un territori equilibrat, ben connectat i sostenible.

L’arribada del TAV considera que situarà la ciutat «més clarament en un punt central en el mapa d’alta densitat de fluxos econòmics i socials com el de l’Euroregió i serà una oportunitat per potenciar la nostra funció de ròtula, la nostra complementarietat respecte de Barcelona i augmentar la influència cap al nord».

Per tirar endavant aquests punts, va indicar algunes accions que considera «emblemàtiques». En aquest moment va fer esment del ja conegut «Pacte x Girona», un pla estratègic que vinculi el sector públic i privat per preparar la ciutat del 2025 «comptant amb tota l’àrea urbana i pensant en Girona, en el marc de l’Euroregió i l’arc mediterrani».

Bosch també va fer referència a l’impuls del consorci de promoció de la ciutat. Serà un ens de màrqueting de la ciutat que vengui la marca «Girona» a l’interior i a l’exterior del territori.

Per fer-ho, la cap de llista del PSC aposta perquè aquest consorci vetlli pel desenvolupament del teixit productiu més innovador i amb més valor afegit i de treballar per l’atracció d’empreses innovadores i tecnològiques a la ciutat els propers anys. En aquest punt va assenyalar que el consorci haurà de tenir «associat un polígon per situar-hi un nou parc empresarial de Girona». També va afirmar que apostarà per augmentar «les sinergies entre la ciutat i la Universitat i per promoure la ciència i la innovació».

Altres elements emblemàtics que va destacar de la seva campanya són aprofitar la riquesa patrimonial de la ciutat per preparar una candidatura que converteixi Girona, i sobretot el Barri Vell, en Patrimoni de la Humanitat o alguna figura de reconeixement similar. El triangle més emblemàtic estarà format per la Catedral, Sant Feliu i per la Casa Pastors, encara seu de l’Audiència Provincial i que Bosch vol convertir en «un gran centre d’interpretació de la nostra història i del nostre patrimoni», quan l’edifici quedi en desús.

Temporada Alta, nau capitana

També va voler reforçar el paper de la cultura fins al punt que va assegurar que en el futur Girona pot aspirar a ser la capital escènica de l’Euroregió amb Temporada Alta com a «nau capitana».

L’alcaldable del PSC vol potenciar els serveis als ciutadans amb més necessitats especials: la gent gran i la infància. A parer seu són «la prova del nou» per saber el nivell de desenvolupament de la ciutat. Aquí va indicar que cal estar al costat de qui s’ocupa dels més vulnerables i de les famílies i va dir que «volem fer de Girona una ciutat amigable amb la gent gran i una ciutat amiga de la infància».

A banda d’aquestes grans propostes també va posar sobre la taula alguns valors transversals. «Endreçar, requalificar la ciutat, tenir cura del detall, reconquerir el carrer com un espai de tots», «netejar millor que mai, millorar la seguretat, preocupar-se pels més febles, facilitar l’accés a la cultura» i «promoure valors ètics com l’austeritat, i la responsabilitat, així com reconèixer el valor del rigor i l’experiència i fer una aposta radical per promoure el civisme, el sentiment de comunitat i l’orgull de pertinença a la ciutat», van ser algunes de les idees per articular la ciutat que va esmentar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *