Unitat i exigència perquè s’acabi el projecte ferroviari a Girona
Aquest dilluns tots els grups municipals vam rebre de mans de l’alcalde el Projecte de construcció de soterrament del tren convencional al seu pas per Girona. Després de la incertesa generada fa uns mesos sobre la possibilitat que no hi hagués projecte, s’ha fet evident que aquest hi és i, des del grup municipal socialista, estem satisfets que es pugui avançar en aquesta gran obra que representa una oportunitat històrica per a la nostra ciutat.
Poques hores després de disposar del projecte per poder fer una primera valoració, el regidor Ramon Ceide i jo mateixa varem comparèixer en roda de premsa davant els mitjans de comunicació per manifestar el nostre compromís de col·laboració amb el govern i la resta de grups i treballar des de la unitat per aconseguir que aquest projecte es faci realitat.
Us adjunto la nota de premsa que vam emetre aquest dimarts 12 de juny.
El PSC aposta per la unitat i l’exigència perquè s’executi el projecte del tren convencional a Girona
El grup municipal del PSC a l’Ajuntament de Girona ha fet avui una primera valoració del projecte de construcció de soterrament del tren convencional al seu pas per Girona apostant per la unitat i la col·laboració amb el govern i amb tots els grups municipals per fer que s’executi. Els socialistes consideren el projecte una oportunitat històrica per a la ciutat i demanen exigència col·lectiva amb l’executiu del PP de Madrid perquè el projecte de soterrament del tren convencional al seu pas per Girona sigui una realitat.
La Cap de l’Oposició a l’Ajuntament de Girona en nom del grup socialista gironí s’ha mostrat avui satisfeta per poder disposar ja del projecte de construcció de soterrament del tren convencional al seu pas per Girona i ha estat molt clara en la seva primera valoració d’aquest que ha rebut de mans de l’alcalde de la ciutat aquesta matinada, fa poques hores, després del ple de juny.
UNITAT, COL·LABORACIÓ I EXIGÈNCIA
Pia Bosch, acompanyada del regidor Ramon Ceide, ha anunciat que el posicionament del grup socialista en aquest projecte serà “la unitat i col·laboració total amb el govern i la resta de grups municipals i, alhora, l’exigència total cap a l’executiu del PP a Madrid perquè es faci el soterrament del tren convencional previst a Girona”. Per la seva banda, el regidor Ceide ha remarcat que “seria una llàstima no aprofitar aquest moment històric per posar les bases de la mobilitat sostenible de la ciutat i l’àrea urbana del propers 30 i 40 anys”.
CONTINUÏTAT DEL TRAÇAT
Pel que fa a la primera anàlisi més tècnica del projecte, el regidor Ramon Ceide ha celebrat que es mantingui el traçat i hi hagi coincidència amb els documents de planejament que aquests anys s’han anat redactant, especialment el Pla director urbanístic de l’àrea urbana de Girona. Ceide ha detallat quina serà l’evolució de la 2a i 3a fase de soterrament del tren convencional, segons el projecte rebut: la 2a licitada per 136 milions d’euros i amb un període d’execució de 36 mesos executarà amb tuneladora el tram nord amb i preveu una nova estació de rodalies al Pont Major i la 3a fase licitada per 218 milions d’euros i amb un termini d’execució previst de 40 mesos executarà el tram sud amb murs de pantalla i amb una altra estació prevista a l’Avellaneda. Pel que fa a l’estudi encarregat per l’equip de govern per valorar si és possible el tercer rail al túnel del TAV, Ceide ha estat contundent “el projecte s’ha de fer tal com estava previst i ens costa entendre que s’hagi encarregat un estudi extern sobre aquesta qüestió”.
CONCURS D’IDEES I PARTICIPACIÓ CIUTADANA
A partir d’ara el grup socialista a l’Ajuntament de Girona farà un anàlisi detallat i exhaustiu del projecte i dels seus aspectes d’execució, però ja ha anunciat la proposta que farà extensiva a la resta de grups municipals: convocar un concurs d’idees que permeti seleccionar les 10 propostes millors per a la recuperació del traçat urbà amb el soterrament del tren convencional i, posteriorment, iniciar un procés participatiu basat en aquest 10 idees que impliquin a tots els ciutadans de la ciutat de Girona. Precisament aquesta proposta forma part d’un treball previ que ja va fer l’anterior equip de govern i que es va presentar en el darrer Fòrum Ciutadà del Projecte Ferroviari abans de les eleccions municipals del 2011.
MINIMITZAR MOLÈSTIES I EXAGERAR MESURES DE PRECAUCIÓ
Segons Pia Bosch “aquest projecte representa una oportunitat històrica d’una gran rellevància per al futur de la nostra ciutat i no podem pensar en aquest projecte només pensant en l’obra”. En aquest sentit, la Cap de l’Oposició ha insistit en què caldrà vetllar per minimitzar les molèsties causades als veïns que es veuran afectats per les obres i el regidor Ramon Ceide ha afegit que també caldrà “exagerar” totes les mesures de protecció i potenciar les inversions en les zones concretes de la ciutat afectades pels treballs d’execució. Finalment, Bosch ha remarcat que el soterrament del tren convencional al seu pas per Girona “és la gran oportunitat per millorar notablement la mobilitat de la ciutat i generar una nova centralitat urbana que moltes ciutats voldrien tenir”.