50 anys de Trueta
Una de les efemèrides gironines més celebrades de l’any 2006 ha estat la del cinquantenari de l’Hospital Josep Trueta. L’Hospital Trueta, tant per nombre de treballadors com pel volum assistencial o el nivell d’excel·lència dels seus serveis, és una de les institucions de servei públic més importants de les nostres comarques.
Al llarg de l’any s’han organitzat actes commemoratius de caire molt diferent (acadèmic, científic, social o esportiu). La voluntat de la comissió organitzadora ha estat obrir la celebració a tota la societat gironina i crec, ara que podem fer balanç, que hem de felicitar personalment la directora Montserrat Figuerola i la responsable de comunicació, Glòria Ametller, perquè l’objectiu l’han assolit plenament.
Un dels darrers actes va ser un més que multitudinari sopar celebrat al Pavelló de Fontajau per a bona part dels treballadors i , sobretot, treballadores de l’hospital. Va ésser un acte entranyable i molt festiu, en el que es va poder veure i viure una cosa que ja sabem, però que va bé de recordar: que el principal actiu, el patrimoni més important d’una institució dedicada al servei públic és el seu capital humà, les persones que cada dia (en aquest cas, les vint-i-quatre hores del dia) fan que l’hospital funcioni i que aquells i aquelles ciutadans i ciutadanes que necessiten dels seus serveis s’hi sentin acollits i tractats com a persones. La clau de la qualitat dels serveis personals està sempre en mans dels seus professionals. En el decurs del sopar crec que ens va quedar clar als que hi assistirem convidats el sentiment d’orgull i pertinença dels membres de la gran família del Trueta: orgullosos de treballar en un servei tan important i tan ben valorat per la població.
Iniciem el 2007 amb una notícia excel·lent pel Trueta: aquest serà un any clau per preparar la construcció del nou edifici que suposarà la millora i modernització de les instal·lacions que han d’acollir dignament els serveis hospitalaris de referència de la Girona del segle XXI . És necessari que l’espai s’adeqüi als requeriments que els avenços tecnològics i científics, i les demandes de la ciutadania suposen per la vida hospitalària.
Tot i això hem de procurar que la gestió pública, a més de treballar per la millora de les instal·lacions no deixi mai de treballar pel manteniment i la millora, si és possible, de la qualitat humana d’atenció als usuaris, i això només es pot fer reconeixent la tasca, a vegades poc visible, dels professionals dels serveis públics. Afortunadament, aquesta és una manera de treballar que la Consellera Marina Geli impulsa al capdavant dels seu departament.
El nostre país té i tindrà durant uns quants anys un repte molt important: mantenir la cohesió social en un moment en que la seva composició està canviant de forma molt accelerada. La qualitat dels serveis públics, i en especial, dels serveis de salut i educació són la clau de la nostra cohesió social actual i futura. Els professionals que hi treballen mereixen tot el nostre reconeixement i suport per la tasca tan complexa i a vegades insuficientment valorada que estan fent en aquest sentit.